Мінфін затвердив типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами - підприємцями - платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, та Порядок її ведення.
Відповідний наказ від 30.11.2022 № 405 зареєстровано в Мін'юсті та набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Хоча наказ ще не набув чинності, до нього наказом Мінфіну від 20.12.2022 № 447 вже затвердили зміни.
Типова форма ведеться за вибором платника податку в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.
Записи вносяться за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та/або отримані готівкою, фактично безоплатно отримані товари (роботи, послуги) та понесені витрати, зокрема, оплачені придбані товари (роботи, послуги), виплачена заробітна плата, сплачений єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування тощо.
Типова форма зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.
У разі ведення обліку доходів і витрат в електронному вигляді платник податку зобов'язаний на вимогу контролюючого органу надати засвідчену належним чином електронну копію обліку доходів і витрат або паперову копію оригіналу електронного документа обліку доходів і витрат у порядку, встановленому податковим законодавством.
Платники податку не включають до витрат і доходів суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт, послуг).
Зверніть увагу! платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності.