Починаючи із 16.07.2022 року діє Порядок надання електронних публічних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у автоматичному режимі, який затверджений наказом Мін'юсту від 14.07.2022 р. № 2933/5/66.
Тепер без участі держреєстратора, в автоматичному режимі можуть проводитися такі реєстраційні дії:
- держреєстрація ФОП;
- держреєстрація змін до відомостей про ФОП, що містяться в ЄДР (крім змін до реєстраційного номеру облікової картки платника податків, даних паспорта громадянина України);
- держреєстрація припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням;
- держреєстрація створення ТОВ, що діє на підставі модельного статуту, засновниками та кінцевими бенефіціарними власниками якого є громадяни України, яким присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі.
Заява формує заявник на Порталі Дія після проходження ним ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу заявника.
Там же на Порталі Дія заявник сплачує адміністративний збір.