Половина українського бізнесу очікує на зростання у 2023 році

22-вересня-2022
`

Джерело

Майже половина керівників компаній (47%) прогнозують позитивну динаміку розвитку свого бізнесу в 2023 році.

Про це свідчать результати опитування, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією у партнерстві з «Райффайзен Банком» за підтримки Gradus Research серед компаній-членів ЄБА.

Зазначається, що цьогорічні результати очікувано демонструють погіршення настроїв та прогнозів топменеджерів, адже минулого року позитивні прогнози робили 83% керівників.

Водночас 28% директорів розраховують у 2023 році втримати бізнес-показники на нинішньому рівні, ще 25% очікують погіршення стану справ їхнього бізнесу (минулого року таких було лише 2%).

Водночас більшість компаній розраховують наступного року на позитивний фінансовий результат. Так, 58% респондентів очікують зростання доходів у гривні й 43% — у натуральному вираженні. Падіння доходів у гривні прогнозують 31% директорів, у натуральному вираженні — 36%.

Під час планування бюджетів на 2023 рік керівники компаній закладають вартість валюти в середньому на рівні 43 грн/$. Останні два роки прогнози щодо курсу гривні залишались сталими — на рівні 29 грн/$.

Тільки 1 із 5 керівників планує наймати нових людей наступного року. Тоді як більшість директорів, а саме 53%, стверджують про плани втримати команду без змін, інші 28% будуть вимушені вдаватися до скорочення штату, свідчать результати опитування.

Лише 1% компаній планують скорочення заробітних плат у 2023 році, ще 26% залишать їх на поточному рівні. Водночас 73% запланували підвищення заробітних плат для співробітників, з них 40% підвищуватимуть платню на рівні від 10% до 20%.

У порівнянні з минулим роком на третину зменшилась кількість підприємців, що планують впровадження нових інвестиційних проєктів — наразі таких 19%. Середня вартість запланованих проєктів складає близько $3 млн.

Натомість кількість компаній, що планують інвестиції в соціальні ініціативи, зросла — таких наразі 60%. В середньому бізнес готовий спрямовувати на соціальні проєкти близько 8% від доходів, що значно перевищує минулий показник — до 3% від доходу компанії.

Джерело