Сьогодні, 21 жовтня, представники КП "Центр підтримки бізнесу" мали можливість стати учасниками вебінару організованого Національною туристичною організацією України(НТОУ), де обговорювалися питання, над якими я зі своїми колегами працюємо по Дніпропетровській області вже другий рік. А саме, об'єднання схожих інтересів органів державної влади, суб’єктів туристичної діяльності та дотичних галузей туризму.
На зустрічі були присутні представники Дніпропетровської та Кіровоградської областей.
Зауважу, що НТОУ, в межах компетенції, забезпечує виконання положень Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року (розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 р. № 168-р), Дорожньої карти конкурентоспроможного розвитку сфери туризму від ЄБРР та поширює свою діяльність на усю територію України, поступово створюючи регіональні туристичні організації (РТО) у кожній із областей.
Разом з цим, НТОУ реалізує власний перспективний план створення Мережі локальних туристичних організацій в Україні (112 організацій), розроблений з урахуванням результатів адміністративної децентралізації та наявного успішного досвіду країн ЄС з управління туристичними дестинаціями.
За умови інституційної розбудови утворені ЛТО зможуть виконувати функції Організації з менеджменту дестинації (далі - DMO), зокрема за такими напрямами діяльності, як:
• Консолідація та нетворкінг бізнесу, влади та всіх зацікавлених сторін;
• Маркетинг та брендинг туристичних дестинацій;
• Професійне навчання та розвиток талантів у сфері туризму;
• Безпека, стандартизація та якість у туризмі;
• Статистика та аналітика туристичних потоків;
• Залучення та супровід інвестицій у туристичний сектор;
• Народна дипломатія та залучення місцевого населення до промоції туризму.
Створення локальних DMO безумовно має стратегічно важливе значення в контексті проведеної реформи децентралізації, а також для розвитку малого і середнього бізнесу, створення нових робочих місць, розвитку інфраструктури та залучення інвестицій у громади.
Міжнародний досвід свідчить, що саме DMO, як постійнодіюча незалежна платформа, може успішно виконувати роль стратегічного лідера та консолідатора усіх зацікавлених сторін у процесі розвитку туристичної дестинації (органи влади, бізнес та жителі місцевої громади).
Дестинації, керовані DMO, мають вищу здатність йти в ногу з сучасними тенденціями розвитку туризму та швидко адаптуватись до споживчих моделей, впроваджуючи інновації; мають вищий рівень ефективності планування, якості розроблених продуктів та вчасності прийнятих управлінських рішень. А також є більш стійкими до викликів сьогодення та оперативнішими у реагуванні на них.
Наразі НТОУ реалізує проект створення Мережі регіональних і локальних DMO в Україні (триватиме до кінця грудня 2021 року) за підтримки американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Конкурентоспроможна економіка України», який передбачає на старті проведення низки вебінарів щодо інституційного зміцнення місцевих DMO у регіонах України.
Слід зазначити, що невід’ємними умовами створення ЛТО є готовність до об’єднання органів місцевого самоврядування та представників місцевого бізнесу, спільне бачення розвитку туристичної дестинації та забезпечення співфінансування запланованих заходів. Допомога НТОУ для громад (організаційна, інформаційна, правова) у ході реалізації Проекту не передбачає будь-яких витрат з місцевого бюджету.