• TOUR HUB

Бізнес-план садиби

1. РЕЗЮМЕ ПРОЕКТУ

У цьому бізнес-плані розглянуто створення бізнесу на наданні послуг в області агротуризму. На базі власного будинку площею 100 кв. м. і території заміської ділянки площею 2000 кв. м. буде організована агросадиба з гостьовим будинком, рекреаційною зоною і мініфермою. Власником виявлятимуться послуги з проведення кінних і пішохідних прогулянок, катанні на велосипедах, риболовлі і т.д. Цільовою аудиторією проекту стануть жителі великих міст України - сім'ї з дітьми віком до 15 років, подорожуючі пари віком до 30 років, молодь і компанії. Ціновий сегмент проекту - середній.

До переваг проекту можна віднести:

  • мінімальний рівень первинних вкладень, оскільки бізнес організовується на базі ділянки у власності;
  • відсутність конкуренції. Ниша не є зайнятою, а цей вид туризму в Україні слабо розвинений;
  • не потрібно ліцензування, відсутня необхідність реєструвати юридичну особу;
  • зростаючий попит на відпочинок в сільській  місцевості, ріст внутрішнього туризму в Укрїні;
  • відсутність  вимог до рівня освіти для підприємства;
  • низький рівень втрат за відсутністю витрат за аренду.

Об'єм первинних вкладень в проект складає 587 170 грн.  Інвестиційні витрати спрямовані на ремонт приміщення і облаштування ділянки (створення лазні, басейну, навісів і так далі), придбанні устаткування і формування фонду обігових коштів, за рахунок яких покриватимуться збитки початкових періодів. Для реалізації проекту будуть використані власні засоби.

Фінансові розрахунки охоплюють п'ятирічний період роботи проекту. Згідно із зробленими розрахунками стартові вкладення окупляться через 30 місяців роботи.

Таблиця 1. Основні показники проекту

2

 

 

2. ОПИС ГАЛУЗІ І КОМПАНІЇ

Останніми роками в Україні став розвиватися такий вид туризму як агротуризм. Його сенс полягає в зануренні міських жителів в сільське середовище з метою використання природних, культурно-історичних і інших ресурсів місцевості. Простіше кажучи, для туристів організовуються походи в ліс за грибами і ягодами, зайняття сільським побутом, живлення екологічно чистими продуктами. Вони розтоплюють піч, катаються на конях, відвідують ферми і годують худобину, ходять на риболовлю, знайомляться з культурою і побутом місцевих жителів. Цей вид туризму найбільш розвинений за кордоном, наприклад в Іспанії, Італії, Франції, Греції і інших країнах Європи. Там сільський туризм є потужною галуззю і окремим сектором, приносячи від 15 до 30% доходу туристичної галузі. Відпочивальники приносять 40% доходів ферм. Багато країн мають розвинені мережі приватних сільських готелів і сотні туристичних програм і маршрутів.

В Україні доля сільського туризму не перевищує 1% ринку. При цьому його цільовою аудиторією є прошарок жителів великих міст з вищою освітою і рівнем доходів середній і вище. Основним мотивом для відвідування сільської місцевості є бажання зіткнутися з "справжнім" життям в усіх її проявах, включаючи природу, натуральну їжу, тишу, як спосіб піти від міської метушні, поспілкуватися з близькими людьми, відновити сили. Попит на такі послуги зростає в літній період, а також в період свят, особливо новорічних. Найбільш затребуваний у населення термін перебування - це уікенд або тур на 3-5 днів.

Відкриття бізнесу на наданні агротуристичних послуг багато в чому є процесом творчим і вимагає імпровізації підприємця. Річ у тому, що в Україні відсутнє чітке законодавство, яке контролює діяльність об'єктів господарювання. У законі "Про туризм" відсутні навіть поняття "агротуризм", "сільський житель", не кажучи вже про рамки ведення бізнесу. Крім того, немає державних програм підтримки цього бізнесу і наданні податкових пільг, хоча на регіональному рівні вони періодично з'являються. У зв'язку з цим до агротуристичної галузі в нашій країні можуть відносити себе практично будь-які об'єкти, розташовані в сільській місцевості, а також усі, хто надає послуги для туристів в цій місцевості.

У більшості випадків об'єктами сільського туризму є гостьові будинки та бази відпочинку, розташовані в екологічно чистих районах. Спектр їх послуг не широкий і може обмежуватися лише розміщенням, нехитрими безкоштовними розвагами або наданням площадки для них. Другий тип - це створені за зразком західних ферм агросадиби, які мають більш розвинену інфраструктуру, більш широкий спектр послуг та всю необхідну атрибутику. Тут крім господаря і сторожа може бути задіяні інший персонал, який надає послуги з розміщення та додаткового обслуговування. Також в нашій країні не представлений вид трудового агротуризму, коли господар садиби організовує безкоштовне розміщення і харчування туриста в обмін на допомогу по господарству.

Незважаючи на законодавчу неврегульованість цієї сфери, вона має великі перспективи. Основна причина - зростання внутрішнього туризму в Україні, який спостерігається в останні роки в зв'язку з падінням платоспроможності населення, зростанням курсу долара і євро і пошуком альтернативи зарубіжним напрямках, нестабільної міжнародної ситуацією. Не можна не брати до уваги і загальносвітову тенденцію - поступове зростання інтересу до агротуризму та відпочинку в сільській місцевості, коли туризм "популярних напрямків" стає явищем менш привабливим. За експертними оцінками, рентабельність сільського туризму в Україні може становити 15-30%. Найбільше сільський туризм розвинений в Царичанському, Петриківському та Синельниківському районі Дніпропетровської області.

Підсумовуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що даний момент є сприятливим для розвитку сільського туризму і відкриття бізнесу в цій сфері. Позитивні приклади агротуристичного бізнесу в Україні існують. Багато в чому їх успіх пов'язаний з грамотним і продуманим маркетинговим просуванням, який дозволив включити їх в пропозиції туристичних компаній і навіть провідних туроператорів. Про цей напрямок мало відомо широким верствам населення, тому активне донесення інформації хоча б про існування подібних послуг може сприяти притоку клієнтів.

Справжнім проектом передбачається надання послуг в області агротуризму на базі власного сільського будинку площею 150 кв. метрів та земельної ділянки площею 2000 кв. метрів. Власність знаходиться в відстані від великих міст, в сільській місцевості, не є сусідами з брудними виробництвами. Бізнес буде зареєстрований зі спрощеною системою оподаткування. Незважаючи на те, що проект буде повністю реалізований силами ініціатора в особі власника і майже не потребують найму допоміжного персоналу, формат буде створений в наслідуванні агросадиби з обладнанням комплексу додаткових розваг, включаючи створення лазні, басейну, облаштування підсобного господарства з тваринами на зразок формату мініферми, а також облаштування території (створення привабливого ландшафтного дизайну). Ці роботи потребуватимуть серйозного підготовчого етапу, проте результат буде сприяти залученню міських туристів, охочих відпочити від суєти, але звикли до благ цивілізації і наявності розваг.

 

3. ОПИС ПОСЛУГ

Послуги будуть ділитися на кілька основних видів: послуги з розміщення, організація харчування, оренда туристичного та спортивного спорядження, організація екскурсій і надання додаткових послуг (див. Повний перелік в Табл. 2). Прийняте поділ доцільно в зв'язку з тим, що дозволяє власнику проекту витягувати додаткову виручку, а клієнт не зобов'язаний переплачувати в ціні як при покупці так званих пакетних турів і може самостійно вибирати способи проведення дозвілля.

У число додаткових послуг увійдуть розваги, що надаються як самим власником, так і іншими особами за договірну плату і винагородою власнику в договірних відсотках від суми. У число останніх, зокрема, входить організація кінних прогулянок, відвідування виступу місцевого фольклорного ансамблю і т.д.

На початковому етапі для гостей буде створено 6 номерів на 16 спальних місць. Термін перебування гостей на території садиби в середньому може варіюватися від 2 до 5 днів.

Таблиця 2. Опис товарів і послуг

НАИМЕНОВАНИЕ НАЙМЕНУВАННЯ

ОПИСАНИЕ ТОВАРА ИЛИ УСЛУГИ ОПИС ТОВАРУ АБО ПОСЛУГИ

СТОИМОСТЬ ЕДИН ИЦЫ . ВАРТІСТЬ ОДИНИЦІ

Услуги по размещению в гостевом доме Послуги з розміщення в гостьовому будинку

1 1

Номер “Стандартный”, двухместный Номер "Стандартний", двомісний

Аренда стандартного номера на 2 спальных места Оренда стандартного номера на 2 спальних місця

сутки/ номер 300-400 грн/добу

2 2

Номер “Стандартный”, четырехместный Номер "Стандартний", чотиримісний

Аренда стандартного номера на 4 спальных места Оренда стандартного номера на 4 спальних місця

сутки/номер  750 грн/добу

3 3

Номер “Люкс”, двухместный Номер "Люкс", двомісний

Аренда номера повышенной комфортности на 2 спальных места Оренда номери підвищеної комфортності на 2 спальних місця

сутки/номер 500 грн/ добу

4 4

Номер “Люкс”, четырехместный Номер "Люкс", чотиримісний

Аренда номера повышенной комфортности на 4 спальных места Оренда номери підвищеної комфортності на 4 спальних місця

сутки/номер  900 грн/ добу

5 5

Корпоративное размещение Корпоративне розміщення

Размещение для коллективов организаций Розміщення для колективів організацій

договорная договірна

Питание Харчування

6 6

Питание (завтрак) Харчування (сніданок)

Завтрак Сніданок

/сутки 80 грн/ добу

7 7

Питание (двухразовое) Харчування (дворазове)

Завтрак и ужин Сніданок і вечеря

/сутки 150 грн/ добу

Аренда туристического и спортинвентаря Оренда туристичного та спортивного спорядження

8 8

Аренда велосипеда Оренда велосипеда

Аренда прогулочного велосипеда Оренда прогулянкового велосипеда

/час 50 грн / година

/сутки 300 грн/доба

9 9

Аренда лыж Оренда лиж

Аренда лыж Оренда лиж

/час 50 грн / година

400/сутки / добу

10 10

Аренда лодки Оренда човна

Аренда весельной лодки Оренда веслового човна

/час 50 грн / година

/сутки 400 / добу

11 11

Аренда туристического и спортивного снаряжения Оренда туристичного та спортивного спорядження

Аренда палаток, спальников, волейбольной сетки, удочек, мячей, рюкзаков, защитного инвентаря Оренда наметів, спальників, волейбольної сітки, вудок, м'ячів, рюкзаків, захисного інвентарю

бесплатно безкоштовно

Организация экскурсий (в теплый сезон) Організація екскурсій (в теплий сезон)

12 12

1-дневный сплав на лодках 1-денний сплав на човнах

1-дневный сплав на лодках без ночевки 1-денний сплав на човнах без ночівлі

 договірна

13 13

1-дневный велопробег 1-денний велопробіг

1-дневный велопробег по маршруту №1 без ночевки 1-денний велопробіг по маршруту №1 без ночівлі

 договірна

14 14

1- дневный велопробег 1 денний велопробіг

1-дневный велопробег по маршруту №2 без ночевки 1-денний велопробіг по маршруту №2 без ночівлі

 договірна

15 15

2-дневный велопробег 2-денний велопробіг

2-дневный велопробег по маршруту № 3 с ночевкой в палатках 2-денний велопробіг по маршруту № 3 з ночівлею в наметах

 договірна

Дополнительные услуги Додаткові послуги

16 16

Рыбалка Риболовля

Рыбалка на озере Риболовля на озері

/час 30 грн /година

17 17

Парна баня Парна лазня

Баня на дровах (до 6 человек) Баня на дровах (до 6 осіб)

100 грн/час /година

18 18

Конная прогулка Кінна прогулянка

Прогулка на лошади с сопровождением инструктора Прогулянка на коні з супроводом інструктора

/час 150 грн /година

19 19

Фольклорный ансамбль Фольклорний ансамбль

Посещение выступления деревенского фольклорного ансамбля Відвідування виступу сільського фольклорного ансамблю

грн / чел.. 40 грн / чол

20 20

Мангал Мангал

Самостоятельное приготовление пищи на мангале, пользование уличными беседками и столиками Самостійне приготування їжі на мангалі, користування вуличними альтанками і столиками

бесплатно безкоштовно

21 21

Бассейн Басейн

Купание в бассейне Купання в басейні

бесплатно безкоштовно

22 22

Парковка Парковка

Крытая парковка на территории усадьбы, круглосуточное видеонаблюдение Крита парковка на території садиби, цілодобове відеоспостереження

бесплатно безкоштовно

23 23

Wi-Fi Wi-Fi

Услуги бесплатного беспроводного интернета Послуги безкоштовного бездротового інтернету

бесплатно безкоштовно

 

 

4.ПРОДАЖІ І МАРКЕТИНГ

Цільова аудиторія проекту - жителі Дніпропетровської області. По-перше, це сімейні туристи з рівнем достатку "середній" і вище, які мають дітей віком до 15 років. Як правило, ця категорія населення проживає в багатоквартирних будинках і зазвичай не має власного заміського будинку або дачі. Така аудиторія шукає тихі місця для відпочинку на природі, де можна було б недорого розміститися з дітьми. По-друге, це ще дві зростаючі категорії мандрівників як "молодь і компанії", а також пари без дітей возра стом до 30 років. а останні 9 років частка цих категорій з   2008 по 2017 рр. зросла з 14 до 29% і з 12 до 28% відповідно, що змушує звернути на ці категорії більш пильну увагу.

Діаграма 2. Основні категорії туристів в Україні: трансформація ринку.

Фахівці туристичної галузі відзначають, що вийшли в лідери категорії туристів з причини наявності трьох основних трендів. Це: зниження вартості поїздки, самостійне планування подорожі і онлайн-сервіс. Під останнім мається на увазі можливість спланувати подорож, забронювати готель за допомогою Інтернету. В сучасних умовах 70% туристів вибирають і оплачують свої подорожі через Інтернет. Таким чином, ключовими факторами для цільової аудиторії є: доступна ціна, наявність місць для проведення дозвілля на природі, можливість бронювання послуг через інтернет.

Конкуренція для даного бізнесу мінімальна. Основними конкурентами можна вважати бази відпочинку, розташовані, як правило, по берегах річок і озер. Переваги садиби перед базами відпочинку: різноманітність комплексу пропонованих послуг, доступна ціна при високій якості послуг, а не навпаки, занурення в сільське життя, більш спокійна, затишна і домашня атмосфера - на садибі можуть перебувати одночасно не більше 6 сімей.

Незважаючи на те, що конкуренції на ринку практично немає, потрібно приділити значну увагу рекламі. Основним каналом стане Інтернет. Інформація про послуги буде розміщена на безкоштовних інтернету-порталах, на інтернет-сайтах. Також планується створення сторінок в соціальних мережах і власного сайту з інформацією про номерний фонд і послуги агросадиб. Оскільки цільова аудиторія все більше зміщується в молодіжний сегмент, планується розміщення платних постів в популярних паблік і спільнотах великих міст, розташованих в максимальній близькості від садиби. Іншим каналом продажів стане співпраця з туристичними агентствами, винагорода яких становить 10% від вартості послуг. Співпраця з агентствами і з посередниками проводить власник проекту без залучення додаткових фахівців.

 

5. ПЛАН ВИРОБНИЦТВА

Підбір місця. Ключовий фактор в плануванні даного бізнесу - правильний вибір місця. Це повинно бути місце, що знаходиться на відстані від великих міст, джерел забруднення та дорожнього шуму. Обов'язковою умовою є наявність водойми (бажано відповідного для купання), а також великої кількості місць для піших і велопрогулянок (ліси, пагорби, балки, гори, струмки і т.д.). При цьому місце повинно бути відносно безпечним для туристів, не загрожувати їх життю та здоров'ю. Також приїжджі не повинні стати об'єктом негативного ставлення до них з боку місцевих жителів. Місце мусить мати хорошу транспортну доступність (асфальтова дорога, залізниця), мати комунікації (хоча б електрику), мобільний зв'язок.

Розміщення. Незважаючи на життя в селі, багато гостей не можуть відмовитися від благ цивілізації, тому бажано наявність в номерах санвузли, спліт-системи, бездротового доступу в інтернет і т.д. Крім того, для гостей буде створений басейн, зелені майданчики для ігор на повітрі, альтанки, мангали та інше. Номери будуть ділитися за двома категоріями: за кількістю спальних місць (двомісні, чотиримісні) і рівнем комфортності (стандарт і підвищеної комфортності).  

Харчування. Для бажаючих на вибір буде організовано одноразове або дворазове харчування. Для приготування їжі будуть використовуватися екологічно чисті продукти (молоко, кисле молоко, сало, м'ясо) або вирощувані або збираються безпосередньо власником (овочі, фрукти, ягоди, гриби), а також виловлена в навколишніх водоймах риба. Відсутні інгредієнти будуть закуповуватися в сільському магазині або на ринку в районному центрі.

Програма. Крім місця слід подбати про насичену програму для гостей. На агросадибі буде пропагуватися активний і здоровий відпочинок: з колективними спортивними іграми між гостями, організацією походів по околицях з метою збору грибів / ягід або відвідування природних місць або культурно-історичних пам'яток. Програма повинна включати себе розваги на будь-який смак, тому власником проекту буде встановлена домовленість з одним з місцевих фермерів по організації кінних прогулянок. Сам власник і члени його сім'ї будуть брати участь в велопоходах і сплавах, виступаючи в ролі провідників, підтримувати гарний настрій гостей. Наприклад, у вечірній час власником можуть бути організована гра на гітарі, танці під народні пісні, розповіді біля багаття про історію цих місць. Також може бути встановлена домовленість з сільським фольклорним ансамблем про надання платних костюмованих концертів для гостей агросадиби. Зміст програм буде варіюватися в залежності від декількох факторів: бажання гостей, кількості постояльців, погодних умов, сезону. Мета всіх програм - формування бази постійних клієнтів, які б поверталися гостювати в агросадиби в різні пори року заради теплою домашньої атмосфери і відновлення сил.

Співробітники. Одна з переваг проекту - у відсутності витрат на персонал. Керівником проекту виступить його ініціатор - господар агрооселі, а його помічниками стануть члени сім'ї. Для початкового періоду діяльності потрібно найняти сторожа-різноробочого для охорони садиби в нічний час і підсобних робіт (заготівля дров, прибирання території, стрижка газонів і т.д.). Також за договірну плату будуть залучатися представники фольклорного ансамблю та місцевої тваринницької ферми. Таким чином, навіть не дивлячись на невеликі масштаби бізнесу, сама його наявність стане додатковим джерелом доходу і поліпшить матеріальний стан жителів села.

Підготовка території та садиби. Створення агросадиби включає проведення підготовчих робіт з облаштування території та ремонту будівлі. На початковому етапі гостьові кімнати будуть створені в наявному приміщенні площею 100 кв. метрів. Надалі на території ділянки будуть зведені додаткові будиночки відпочинку. Ремонт будівлі включить часткову перепланування і капремонт внутрішніх приміщень, шпаклівку, фарбування покриттів (стіни, підлога) , ремонт загальної їдальні під дерево, будівля додаткових санвузлів . Разом вкладення в ремонт будівлі складуть 100 кв.м * 100 дол. = 10 000 долларів, або 265 000 На земельній ділянці може бути зведено зруб лазні 4х6 м.(50 тис.грн ) , басейн площею 12 кв. м.(100 тис.грн), вироблено облаштування підсобного господарства з тваринами, створений дизайн території . Роботи будуть виконані із залученням спеціалізованих компаній (наприклад, будівництво лазні, басейну), а також власними силами (облаштування мініферми , створення нового дизайну території).

Устаткування. На закупівлю необхідного обладнання буде потрібно 167 170 грн . Приблизний перелік необхідного наведено в табл. 3.

Таблиця 3. Перелік обладнання

Найменування

Ціна, грн .

Кількість

Вартість, грн.

1. Обладнання для ділянки

1 1

Альтанка готова дачна

20000

1

20000

2 2

Мангал

2000

3

6000

3 3

Система відеостеження

5000

1

5000

4 4

Господарський інвентар, інструменти

5000

1

5000

2. Обладнання для будинку

2.1 Гостьові кімнати

5 5

ліжко односпальне

1000

6

6000

6 6

ліжко двоспальне

2000

6

 4 000

7 7

шафа для одягу

1000

6

 6 000

8 8

Тумба приліжкова

300

12

3600

9 9

Письмовий стіл

600

2

1200

10 10

стілець

250

10

2500

12 12

столик журнальний

300

6

1800

13 13

люстра

400

6

2400

14 14

крісло

1000

2

2000

15

Спліт-система

4000

6

24000

16

Дзеркало

300

6

1800

2.2 Інше, сантехніка

17

Пральна машина

3000

1

3000

18

Стіл столовий великий

6000

1

6000

19

стілець

200

20

4000

20

унітаз

500

3

1500

21

Душова кабіна

3000

3

9000

22 22

умивальник

500

3

1500

23

Дзеркало

300

3

900

3. Спортивний і туристичний інвентар

24

Велосипед дорослий

 2000

4

 8000

25

Велосипед підлітковий

 2000

2

 4000

26 26

Велосипед дитячий

 1000

2

 2000

27

Гамак

500

2

1000

28

Казан

1000

1

1000

29

Засоби захисту, комплект (наколінники, налокітники, шоломи)

700

4

2800

30

Сітка волейбольна

350

1

350

31

Ракетки для бадмінтону, волани

600

2

1200

32 32

М'ячі для гри в футбол, волейбол

120

2

240

33 33

лижі дитячі

500

3

1500

34 34

лижі дорослі

3000

6

18000

35 35

Ліхтар налобний

70

10

700

36 36

Спальник

400

10

4000

37 37

Намет

1500

2

3000

38 38

Рюкзак маленький

300

2

600

39

Рюкзак похідний

300

5

1500

4. Інше

40 40

Білизна постільна

300

16

4800

41 41

Ковдри і подушки

800

16

12800

42 42

Кухонний посуд

200

16

3200

43 43

Рушник

80

16

1280

44 44

Приналежності для басейну

2000

1

2000

Разом:

167 170

 

Об'єм виробництва. Точно спрогнозувати плановий обсяг завантаження агросадиби в зв'язку з великою кількістю чинників досить важко, в зв'язку з чим необхідно розглянути песимістичний і оптимістичний прогноз продажів, а потім виділити усереднені показники. У Табл. 4 наведені всі три варіанти подій на дворічний термін, врахований чинник сезонності попиту (підвищення в травні-серпні і грудні-січні, зниження у вересні-листопаді, лютому-квітні). Старт роботи заплановано на листопад з метою прийняти перших гостей на новорічні свята.

Таблиця 4. Плановий обсяг виробництва, грн.*

Послуга / рік прогноз 

1 рік

2 рік

За 1 рік разом

За 2 рік разом

За 2 роки

грудень-січень  (2 міс.)

лютий-квітень  (3 міс.)

травень- серпень (4 міс.)

вересень-листопад (3 міс.)

грудень-січень  (2 міс.)

лютий-квітень  (3 міс.)

травень- серпень (4 міс.)

вересень-листопад (3 міс.)

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Розміщення гостей

Пессим.

3200

9600

24000

14400

3840

11520

28800

17280

51200

61440

112640

Оптим.

8000

18000

72000

27000

9600

21600

86400

32400

125000

150000

275000

Усередн.

4800

12000

33600

18000

5760

14400

40320

21600

68400

82080

150480

Харчування

Пессим.

2400

7200

18000

10800

2880

8640

21600

12960

38400

46080

84480

Оптим.

4800

10800

43200

16200

5760

12960

51840

19440

75000

90000

165000

Усередн.

3600

9000

25200

13500

4320

10800

30240

16200

51300

61560

112860

Оренда туристичного  обладнання

Пессим.

0

2100

2800

0

0

2520

3360

0

4900

5880

10780

Оптим.

1600

6300

11200

1800

1920

7560

13440

2160

20900

25080

45980

Усередн.

800

4200

8400

900

960

5040

10080

1080

14300

17160

31460

Екскурсії

Пессим.

0

0

400

300

0

0

480

360

700

840

1540

Оптим.

300

450

600

450

360

540

720

540

1800

2160

3960

Усередн.

200

300

400

300

240

360

480

360

1200

1440

2640

Додаткові

послуги

Пессим.

200

300

400

300

240

360

480

360

1200

1440

2640

Оптим.

400

600

800

600

480

720

960

720

2400

2880

5280

Усередн.

300

450

600

450

360

540

720

540

1800

2160

3960

РАЗОМ:

Пессим.

5800

19200

45600

25800

6960

23040

54720

30960

96400

115680

212080

Оптим.

15100

36150

127800

46050

18120

43380

153360

55260

225100

270120

495220

Усередн.

9700

25950

68200

33150

11640

31140

81840

39780

137000

164400

301400

 

*пояснення до таблиці 4:

Таблиця 4 відображає доходи від садиби з різних чинників.

  1. Виручка від розміщення гостей за 1-ий рік розрахована наступним чином:

 

  1. у період грудень-січень(2 місяці) планується розмістити на 2 доби:

 

по 4 людини в місяць при песимістичному прогнозі

по 8 чоловік за місяць при оптимістичному прогнозі

по 6 чоловік за місяць при усередненому прогнозі

Ціна за розміщення 1 людини у даних розрахунках дорівнює 200 гривень з 1 людини за добу при песимістичному та середньому розкладах. А при оптимальному – 250 гривень з 1 людини за добу. Таким чином, маємо значення колонки 1 для розміщення гостей.

Отже,

  • 2 місяці * 4 людини/міс. * 2 дні * 200 грн/доба = 3200 грн.
  • 2 місяці * 8 людини/міс. * 2 дні * 250 грн/доба = 8000 грн.
  • 2 місяці * 6 людини/міс. * 2 дні * 200 грн/доба = 4800 грн.

 

  1. У період з лютого по квітень(3 місяці) планується розмістити на 2 доби:

по 8 людини в місяць при песимістичному прогнозі

по 12 чоловік за місяць при оптимістичному прогнозі

по 10 чоловік за місяць при усередненому прогнозі

 

Ціна за розміщення 1 людини у даних розрахунках дорівнює 200 гривень з 1 людини за добу при песимістичному та середньому розкладах. А при оптимальному – 250 гривень з 1 людини за добу. Таким чином, маємо значення колонки 2 для розміщення гостей.

Отже,

  • 3 місяці * 8 людини/міс. * 2 дні * 200 грн/доба = 9600 грн.
  • 3 місяці * 12 людини/міс. * 2 дні * 250 грн/доба = 18 000 грн.
  • 3 місяці * 10 людини/міс. * 2 дні * 200 грн/доба = 12 000 грн.

 

  1. У період з травня по серпень(4 місяці) планується розмістити на 3-4 доби:

по 10 людини в місяць при песимістичному прогнозі

по 18 чоловік за місяць при оптимістичному прогнозі

по 14 чоловік за місяць при усередненому прогнозі

 

Ціна за розміщення 1 людини у даних розрахунках дорівнює 200 гривень з 1 людини за добу при песимістичному та середньому розкладах. А при оптимальному – 250 гривень з 1 людини за добу. Таким чином, маємо значення колонки 3 для розміщення гостей.

Отже,

  • 4 місяці * 10 людини/міс. * 3 дні * 200 грн/доба = 24 000 грн.
  • 4 місяці * 18 людини/міс. * 4 дні * 250 грн/доба = 72 000 грн.
  • 4 місяці * 14 людини/міс. * 3 дні * 200 грн/доба = 33 600 грн.

 

  1. У період з вересня по листопад (3 місяці) планується розмістити на 3 доби:

по 8 людини в місяць при песимістичному прогнозі

по 12 чоловік за місяць при оптимістичному прогнозі

по 10 чоловік за місяць при усередненому прогнозі

 

Ціна за розміщення 1 людини у даних розрахунках дорівнює 200 гривень з 1 людини за добу при песимістичному та середньому розкладах. А при оптимальному – 250 гривень з 1 людини за добу. Таким чином, маємо значення колонки 3 для розміщення гостей.

Отже,

  • 3 місяці * 8 людини/міс. * 3 дні * 200 грн/доба = 14 400 грн.
  • 3 місяці * 12 людини/міс. * 3дні * 250 грн/доба = 27 000 грн.
  • 3 місяці * 10 людини/міс. * 3 дні * 200 грн/доба = 18 600 грн.

 

  1. Всього за 1-ий рік планується отримати виручки від розміщення гостей(колонка 9):
  • 51 200 грн. при песимістичному прогнозі
  • 125 000 грн. при оптимістичному прогнозі
  • 68 400 грн. усередненому прогнозі

 

  1. Виручка від розміщення гостей за 2-ий рік(колонки 5,6,7,8,10) розрахована як значення попереднього року, збільшені на 20% за рахунок збільшення попиту.

За 2-ий рік планується отримати виручки від розміщення гостей:

  • 61 440 грн. при песимістичному прогнозі
  • 150 000 грн. при оптимістичному прогнозі
  • 82 080 грн. усередненому прогнозі

 

 

 

  1. Виручка від харчування гостей за 1-ий рік розрахована відповідно до кількості гостей в розрахунках виручки за розміщення. Ціна сніданку та вечері на одну людину дорівнює 150 грн.

Отже,

  1. у період грудень-січень(2 місяці) планується отримати виручки від харчування гостей(колонка 1):
  • 2 місяці * 4 людини/міс. * 2 дні * 150 грн/доба = 2400 грн. при песимістичному прогнозі
  • 2 місяці * 8 людини/міс. * 2 дні * 150 грн/доба = 4800 грн. при песимістичному прогнозі
  • 2 місяці * 6 людини/міс. * 2 дні * 150 грн/доба = 3600 грн. при усередненому прогнозі

 

  1. У період з лютого по квітень(3 місяці) планується отримати виручки від харчування гостей(колонка 2):
  • 3 місяці * 8 людини/міс. * 2 дні * 150 грн/доба = 7200 грн. при песимістичному прогнозі
  • 3 місяці * 12 людини/міс. * 2 дні * 150 грн/доба = 10800 грн. при песимістичному прогнозі
  • 3 місяці * 10 людини/міс. * 2 дні * 150 грн/доба = 9000 грн. при усередненому прогнозі

 

  1. У період з травня по серпень(4 місяці) планується отримати виручки від харчування гостей(колонка 3):
  • 4 місяці * 10 людини/міс. * 3 дні * 150 грн/доба = 18 000 грн. при песимістичному прогнозі
  • 4 місяці * 18 людини/міс. * 4 дні * 150 грн/доба = 43 200 грн. при песимістичному прогнозі
  • 4 місяці * 14 людини/міс. * 3 дні * 150 грн/доба = 25 200 грн. при усередненому прогнозі

 

  1. У період з вересня по листопад (3 місяці) планується отримати виручки від харчування гостей(колонка 4).
  • 3 місяці * 8 людини/міс. * 3 дні * 150 грн/доба = 10 880 грн. при песимістичному прогнозі
  • 3 місяці * 12 людини/міс. * 3дні * 150 грн/доба = 16 200 грн. при песимістичному прогнозі
  • 3 місяці * 10 людини/міс. * 3 дні * 150 грн/доба = 13 500 грн. при усередненому прогнозі

 

  1. Всього за 1 рік планується отримати виручки від харчування гостей(колонка 9):
  • 38 400 грн. при песимістичному прогнозі
  • 75 000 грн. при оптимістичному прогнозі
  • 51 300 грн. усередненому прогнозі

 

  1. Виручка від харчування гостей за 2-ий рік(колонки 5,6,7,8,10) розрахована як значення попереднього року, збільшені на 20% за рахунок збільшення попиту.

За 2-ий рік планується отримати виручки від харчування гостей:

  • 46 080 грн. при песимістичному прогнозі
  • 90 000 грн. при оптимістичному прогнозі
  • 61 560 грн. усередненому прогнозі

 

  1. Виручка від оренди туристичного обладнання розрахована відповідно сезонного попиту. Так, в зимній сезон гості орендують лижі(400 грн/доба), в літній та весінньо-осінній сезон  - велосипеди(300 грн/доба) та човен(400 грн/доба). Показники розрахунків за 2-ий рік вищі на 20% порівняно з 1-им роком.
  2. Виручка від проведення екскурсій розрахована відповідно сезонного попиту та розрахована на основі ціни екскурсії – 100 грн.

 

Отже, показники виручки:

 

1 рік

2 рік

Разом

песс.

96400

115680

212080

оптим.

225100

270120

495220

усредн.

137000

164400

301400

 

6. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ПЛАН

Справжній бізнес відкривається з нуля, реєструється ІП, створюється розрахунковий рахунок. Ліцензування послуг не потрібно, необхідно отримати дозволи від пожежної служби . Планування і контроль ведення діяльності здійснює власник. Він же займається пошуком клієнтів, рекламою, забезпечує заїзд гостей та їх обслуговування під час перебування. Деякі допоміжні послуги здійснюють члени сім'ї власника. Для забезпечення безпеки гостей і роботи, що вимагає фізичної допомоги буде найнятий сторож-разнорабочий з плаваючим графіком праці. Зразкові витрати на послуги найманого працівника - 5 тис грн. Реалізація проекту передбачає два періоди: підготовчий і основний. Протягом підготовчого періоду тривалістю 7 місяців (квітень-жовтень) здійснюються такі види робіт:

  • ремонт будинку, облаштування гостьових кімнат;
  • меблювання, закупівля меблів для дому;
  • установкою додаткових санвузлів;
  • створення альтанок;
  • будівництво лазні;
  • створення басейну;
  • створення " мініферми " з підсобних приміщень для утримання домашньої худоби;
  • ландшафтний дизайн території (оформлення доріжок, палісадників, гірок);
  • покупка спортивного інвентарю та туристичного обладнання.

В основний період ведеться діяльність з прийому, розміщення та обслуговування гостей, ведеться пошук нових клієнтів і проводяться роботи по поліпшенню і розширенню послуг, що надаються. У міру розвитку проекту передбачається створення нових видів розваг для туристів, відкриття літнього будиночка, найм додаткового персоналу.

 

7. ФІНАНСОВИЙ ПЛАН

Фінансовий план враховує всі доходи і витрати і розрахований на трирічний період існування проекту, в подальшому планується розширення бізнесу і створення нових готельних місць. Інвестиції на запуск складуть 587 170 грн. .Основна частина інвестицій припаде на ремонт будівлі і гостьових кімнат (45%), закупівлю обладнання та інвентарю (28%), облаштування території (26%).

Таблиця 5. Інвестиційні витрати проекту

НАЙМЕНУВАННЯ

СУМА, грн .

Нерухомість

 

Ремонт будівлі та гостьових кімнат

265 000

 

облаштування території

150 000

Устаткування

 

Закупівля обладнання та інвентарю

167 170

Нематеріальні активи

 

Реклама

4000

 

Оформлення

1000

Разом:

587 170

 

Видаткова частина проекту включить змінні витрати на комунальні послуги, електроенергію, закупівлю продуктів харчування, витрати на організацію додаткових послуг. Постійні витрати включать оплату праці сторожа / різноробочого. Дохідна частина приведена в Табл. 4.

 

8. ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ

При стартових вкладеннях в обсязі 587 170 проект окупить себе приблизно на 3 сезон роботи. Виручка в перший рік роботи складе 225 100 грн . У другій сезон виручка планується на рівні 270 120 грн.

 

9. РИЗИКИ І ГАРАНТІЇ

Для оцінки ризиків необхідно провести аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів. До зовнішніх факторів належать загрози, пов'язані з економічної ситуації в країні, до внутрішніх - ефективність управління. До зовнішніх ризиків даного виду діяльності можна віднести:

- падіння платоспроможного попиту. Даний ризик нівелюється шляхом зниження вартості на послуги для залучення клієнтів за рахунок фактора низької ціни і без серйозного збитку рентабельності, оскільки витрати на ведення діяльності мінімальні.

- поява конкурентів. Ризик оцінюється як малоймовірний. Для його мінімізації робота агросадиби з самого початку націлена на формування позитивного іміджу, ведеться постійний моніторинг ринку.

До внутрішніх ризиків відносяться:

- зниження репутації серед цільової аудиторії при помилках в управлінні або зниженні якості послуг. Даний ризик нівелюється при постійному контролі якості послуг, отриманні зворотного зв'язку від постояльців і проведення заходів щодо усунення недоліків.

- поломка прокатного та іншого обладнання. Ризик нейтралізується за допомогою своєчасного проведення обслуговування, контролю за його станом.

- нещасний випадок з постояльцем. Ризик мінімізується за рахунок дотримань норм безпеки (наявність вогнегасників, протипожежних щитів), проведення інструктажів перед проведенням піших, кінних і велопрогулянок, забезпечення охорони території.